18.9 C
Baja
2024. május 18. szombat
Kezdőlap Egyéb Tarthatóbb lett az iram a LIDL, és az ALDI pénztárainál

Tarthatóbb lett az iram a LIDL, és az ALDI pénztárainál

A villámkasszázás időnként okozott gondot az áruházláncok bajai telephelyein is. Az Aldiban és a Lidlben egy szokásos hétvégi bevásárlásnál villámsebességgel szkennelték be a szalagról a termékeket, előfordult, hogy alig lehetett tartani az iramot a pakolással.

A diszkontláncok egyik fontos előnyüknek tartják a „gyors bevásárlást”, ennek az üzletpolitikának a részét képzik a villámkezű kasszások. Mostanában valami megváltozott: sokan tapasztalták, hogy tarthatóbb lett az iram a pénztáraknál. A Pénzcentrum érdeklődött a két boltlánctól, hogy ők parancsoltak-e megálljt a pénztárosoknak, vagy a dolgozók maguk lassítottak a tempón.

TAVALY NYÁRON EGY BRIT VÁSÁRLÓ PANASZAI UTÁN KERÜLT A FIGYELEM KÖZÉPPONTJÁBA A VILLÁMKASSZÁZÁS PROBLÉMÁJA

Világszerte számos vásárlónak okoztak már gondot az Aldi és a Lidl kasszásai, akik olyan hihetetlen sebességgel csippantják le a szalagon lévő árukat, hogy az már követhetetlen. A sokszor reménytelen pakolási versenyről rengeteg videó kering, tavaly nyáron például egy brit nő omlott össze sírva egy helyi Aldiban, mert a pénztáros olyan gyorsan pakolta elé a lehúzott termékeket, hogy egyszerűen nem tudta tartani az ütemet. Az ügyben mindkét áruházlánc kifejtette a Pénzcentrumnak az örömteli változás, javuló tendencia okait, de nagy kérdés volt, hogy valóban (hallgatva a vásárlói visszajelzésekre) korlátozták-e a kasszások sebességét. Az Aldi válaszában kiemelte, hogy a boltlánc „megkülönböztető előnye” a gyors bevásárlás, amihez többek között a kasszánál eltöltött rövid idő is hozzájárul.

A SEBESSÉG NEM MEHET A VEVŐKÖZPONTÚ HOZZÁÁLLÁS ROVÁSÁRA, DE SOKAT SEGÍTHET A BEVÁSÁRLÓKOCSI MEGFELELŐ ELHELYEZÉSE A KASSZÁNÁL

Az ALDI képviselői hozzátették: „a gyorsaság mellett a vállalat mindig is törekedett az udvarias és kedves kiszolgálásra. Az áruházi munkatársak betanításánál is nagy szerepet kap ez a fajta vevőközpontú hozzáállás, amelynek része, hogy kollégák figyelembe veszik azt, hogy a vásárló mennyi árut és milyen sebességgel tud pakolni a kasszaszalagra. Az utóbbi időben egyre több vevő segíti az Aldi kasszásainak munkáját azzal, hogy a bevásárlókocsit a megfelelő pozícióba helyezi a kassza végén”. Azt is elárulták, a kasszázás sebességére vonatkozóan nem történt korlátozás, mindemellett az áruházlánc rendszeresen képzi és fejleszti kollégáit a vásárlói elégedettség növelése érdekében.

A SIKER VALÓDI ZÁLOGÁT A LEHETŐ LEGKEVESEBB SORBAN ÁLLÁSSAL TÖLTÖTT IDŐ JELENTI A LIDL KÉPVISELŐI SZERINT

A Lidl szerint a siker egyik zálogát a boltlánc a vásárlói prioritások mentén való működésében látja: „ennek egyik, igen fontosabb eleme az a vásárlói elvárás, hogy a lehető legkevesebb időt töltsék sorban állással. Ennek megfelelően végzik az kasszákban dolgozó kollégák munkájukat. A nyitva tartó kasszaszámok meghatározás is minden esetben ennek a célnak megfelelően kerül alakításra, így szükség esetén, gyorsan reagálva, a pénztárban ülő kollégák új pénztár nyitásáról is dönthetnek, ezzel is megelőzve a feltorlódást.”Hozzátették, a vásárlói elégedettség növelése érdekében indult el a digitális hűségprogramjuk, a Lidl Plus.

EGY EX-LIDL DOLGOZÓ SZERINT  JELLEMZŐ, HOGY A RAKODÓPULTOK HASZNÁLATA HELYETT EGYBŐL A SZATYORBA SZERETNÉK RAKNI AZ ÁRUT

Régebben egy korábbi Lidl-dolgozó magyarázta el, miért nem lehet lépést tartani a kasszásokkal, szerinte a diszkontok modellje Németországra és Ausztriára lett optimalizálva. A magyar és a német vásárló között azonban elég nagy a különbség.

A diszkontok azt várják el, hogy a fizetés során a vásárlók gyorsan pakoljanak vissza a kosárba, és ezt követően oldalt, a rakodópultoknál pakoljanak el. Sajnos ez viszont Magyarországon nem így működik, hanem szól a vásárló, hogy lassítsak, mert szeretne elpakolni a szatyraiba. Én hiába mondom, hogy ott van egy felület, ahol szabadon pakolhat, nem érti meg. A legtöbb konfliktus abból származik, hogy a vásárlók a diszkontok által elvárt sebességet egyszerűen nem értik meg – mesélte.

EGY KORÁBBI ALDIS DOLGOZÓ SZERINT AKKOR KELLENE ÚJ KASSZÁT NYITNI, AMIKOR ANNYI VÁSÁRLÓ VAN A SZALAGNÁL, AMENNYI MÁR FELPAKOLT

Ehhez még egy korábbi aldis dolgozó hozzátette: „a német vásárlónak el lehet mondani, hogy hova pakoljon. A magyarnak azonban nem lehet ezt normálisan elmondani, bármennyire intelligensnek tűnik, és én bármennyire cizelláltan fogalmazom meg. A magyar mentalitás egyszerűen nem veszi be, hogy söpörj be mindent a kosaradba, és utána pakolj el nyugodtan.” A megkérdezettek szerint egyébként akkor kell új kasszát megnyitni egy üzletben, ha annyi vásárló nem jutott még el a szalagig, amennyi már felpakolt. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akkor hívnak be új kasszást, ha a többi pénztárnál 2-3 ember várakozik a szalagon túl.

Kunvári Krisztián
Forrás: pénzcentrum.hu

Anyakönyvi hírek

Bajai anyakönyvi hírek 2024.

Születtek: 2024. május 9. és 2024. május 15. között anyakönyvezettek: Szeitz Áron (anyja neve: Várnai Zsuzsanna) Baja, Perity Léna (Németh Szilvia) Baja, Molnár Amira Zoé...

Elindult podcast csatornánk

Egyelőre nem a szükséges eszközökkel és körülményekkel, kísérleti jelleggel elindítottuk új podcast csatornánkat. Az első körben a napokban elindított HATSZEMKÖZT című beszélgetős videóink hanganyagait...

Ajánlott

Belföld

Népszerű